Vpliv Hreflang oznake (atributa) na rangiranje v iskalniku Google

Hreflang (Sintaksa: https://www.w3schools.com/tags/att_a_hreflang.asp) je atribut spletne strani, ki je bil dolgo časa zapostavljen. V zadnjem času pa predvsem v iskalniku Google prihaja vse bolj do izraza, saj poskuša Google vse bolj natančno zadeti lokalno naj primernejše rezultate.

Uporabo te oznake spletne strani smo sicer predlagali že pred časom, vendar le z mislijo na več jezikovne (multilanguage) strani na eni domeni. Tokrat razširjamo navodila in nasvete tudi na strani, ki imajo enako ali zelo sorodno vsebino na različnih domenah.

Posebej pomembna je uporaba te oznake pri jezikih, ki se govorijo v več državah (tipično angleško, nemško) in kar je za večino naših strank najbolj pomembno – v državah bivše Jugoslavije (Hrvaška, Srbija, Bosna in Črna gora). Načeloma imajo sicer države različne jezike, vendar imamo z ločevanjem včasih težave še mi, ki govorimo kakšnega od teh jezikov, kako torej ne bi imel težav Google. Še bolj pomembno pa je da se ponekod pojavljajo težave celo med slovenščino in hrvaščino – predvsem na mestih kjer so imena izdelkov v obeh jezikih enaka in je ena jezikovna varianta bistveno starejša od druge…

Tehnične specifikacije

Osnovne razlage in definicije si je najbolje prebrati kar na Googlovi spletni strani: https://support.google.com/webmasters/answer/189077?hl=en. Ker je članek napisan precej tehnično bomo tule poskušali nekaj stvari razložiti bolj razumljivo.

Če že imate hreflang oznake vnešene na stran, lahko njihovo pravilnost preverite na naslovu: https://technicalseo.com/seo-tools/hreflang/.

Še naslov do online generatorja hreflang oznak: https://www.aleydasolis.com/english/international-seo-tools/hreflang-tags-generator/. Tule še enkrat opozarjam – tole je pripomoček za generiranje kode, da bo koda pravilna pa je še vedno povsem odvisno od vas – generator bo zgeneriral tudi kodo, ki vsebinsko ni logična!

Kako se lotiti problema

Najprej napišemo vse domene (ali pod direktorije na domeni) npr:

Primer.com. primer.si, primer.hr, primer.it (ali v primeru da imamo več jezikovnih variant na poddirektorijih primer.com/en, primer.com/si, primer.com/hr, primer.com/it). Če imamo stran, ki jo bomo prikazovali vsem jo izberemo ko default. Za naveden primer so pravilni zapisi, če so uporabljene domene in prikazujemo angleško verzijo strani vsem razen tistim za katere imamo posebne jezikovne strani:


<link rel="alternate" href="http://www.primer.com" hreflang="x-default" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.si" hreflang="sl" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.it" hreflang="it" />

In za primer, ko so uporabljeni poddirektoriji:

<link rel="alternate" href="http://www.primer.com/en" hreflang="x-default" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.com/si" hreflang="sl" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.com/hr" hreflang="hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.com/it" hreflang="it" />

Zelo pomembno: Ti zapisi morajo biti v tej obliki na VSAKI od povezanih strani, le v tem primeru bomo dosegli želene rezultate. Za strani, ki so prijavljene v Google Search Console se pri vseh straneh, ki ne vračajo hreflang povezav pojavi obvestilo o napaki.

Problem več jezikov oz. držav

Zdaj pa k problemu več jezikov več držav. Osredotočili se bomo na države bivše Jugoslavije (Hrvaška, Srbija, Bosna in Hercegovina in Črna gora), saj je primerov za angleško in nemško govoreče države že veliko objavljenih. Obdelali bomo dva tipična primera, enega, ko ima podjetje le eno spletno stran naprimer primer.hr in drug primer, ko področje pokriva z dvema stranema – primer.hr in primer.rs (ti dve varianti sta med slovenskimi podjetji najpogosteje uporabljeni). V primeru bodo navedeni le zapisi, ki se nanašajo na omenjene države, za celoten blok je potrebno seveda dodati tudi ostale države in izbiro “default” strani.

Primer 1 (države pokrivamo z le eno stranjo primer.hr)

Najprej pomislimo na najbolj enostavno varianto – pokrijemo pač le hrvaški iskalnik oz. jezik – v tem primeru zadošča zapis:

Če želimo omejiti zadetke le na Hrvaško dodamo modifikacijo: . V tem primeru izločimo hrvaška iskanja zunaj Hrvaške.

Zgornji primer se vsekakor prebere logično, a pri tej nastavitvi izgubimo 5 do 10% uporabnikov na hrvaškem, ki iščejo preko ne hrvaških iskalnikov oz. imajo nastavljen ne hrvaški jezik.

Če torej želimo pokriti še manjkajoče prebivalce Hrvaške moramo dodati še dodatne jezike:

<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr-hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="sr-hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="bs-hr" />

Obstaja pa še možnost, da želimo s to stranjo pokriti vse zgoraj omenjene države, v tem primeru stvar rešimo z naslednjim zapisom:

<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="sr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="bs" />

Primer 2 (države pokrivamo z dvema stranema primer.hr in primer.rs)

Tudi v tem primeru je najbolj logična izbira, da pokrijemo z vsako domeno en jezik:

<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.rs" hreflang="sr" />

Ali pa izbran jezik še omejimo na državo:


<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr-hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.rs" hreflang="sr-rs" />

Glede na primer 1 lahko strukturo zelo zapletemo, ampak naš predlog je, da v tem primeru jezikovno prioriteto podredimo načinu poslovanja (Hraška je v EU, ostali so zunaj EU). Tako da bi bilo naše priporočilo oznak naslednje:


<link rel="alternate" href="http://www.primer.hr" hreflang="hr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.rs" hreflang="sr" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.rs" hreflang="bs" />
<link rel="alternate" href="http://www.primer.rs" hreflang="sr-me" />

Zaključek

Hreflang nastavitve vsekakor imajo vpliv na pojavljanje pravih zadetkov v iskalniku. Ni pa to čudežna palčka, ki bi povzročila velike skoke naših pozicij. Tudi ta sprememba nastopi postopoma, tako da se drugi/pravilni rezultati začnejo pojavljati med zadetki v roku enega do dveh tednov, običajno na enakih pozicijah kot prejšnji zadetek. Je pa tudi to lahko zelo pomembno, če nam naprimer zaradi te nastavitve uspe na Hrvaškem namesto s slovensko rangirati s hrvaško stranjo.

Če koga zanimajo dodatni primeri si lahko prebere in ogleda teste v prispevku na MOZu (https://moz.com/blog/hreflang-behaviour-insights), za naš primer recimo posebej zanimiv primer 3 (musicradar.com).